Modalidade da Formación

Modalidade da Formación

PRESENCIAL

 

Son aquelas que esixen a interacción persoal de docentes e alumnos nun lugar determinado.

A DISTANCIA

Con separación física entre profesor e alumno que habitualmente implica trasmisión asíncrona do coñecemento e a aprendizaxe independente e flexible do alumno.

Podemos agrupar as actividades de formación a distancia en dúas grandes categorías que se corresponden ás etapas evolutivas da propia modalidade formativa:

 
    A) Tipo I.  De Provisión ou xestión de contidos. Apóiase principalmente na distribución de materiais didácticos dixitalizados (Libros, revistas, CDs, DVDs, webs con materiais descargables vídeos, textos...) Inclúe tamén, os chamados Cursos Abertos e Masivos en Liña -Massive Open Online Course (MOOC) - onde a aprendizaxe está centrado nos materiais didácticos, usualmente vídeos e lecturas. Este tipo de cursos, autoformativos, permiten o acceso a miles de estudantes, non existe interacción entre eles e a revisión evaluativa realízase de maneira automática ou por pares.
 
    B) Tipo II.  De comunicación.  Apóianse en plataformas dixitais. Reproducen os procesos involucrados na aprendizaxe: inclúen actividades que os estudantes deben resolver, e recoñecen a necesidade dun elemento crave, a comunicación. Se parte da idea que unha aprendizaxe efectiva necesita diálogo, conversación, discusión e reflexión, e establéceos como centro da experiencia do proceso formativo, que se concibe como un proceso social non solitario.
MIXTA

 

Inclúen unha parte presencial e outra non presencial, ambas as dúas con perfil pedagóxico. 

 
En ocasións poden xurdir dúbidas entre formación presencial que contemplan actividades fose da aula e as actividades mixtas. Para considerar a actividade como mixta, a parte presencial e a non presencial, deben ter entidade propia, é dicir os seus propios obxectivos, actividades, docentes etc. A existencia de titoría da parte non presencial, é obrigatoria.
  
A lectura e estudo de materiais docentes, a realización dalgún exercicio ou procura de información, non son suficientes, por se sós, para outorgar o carácter de modalidade mixta a unha actividade docente.
 

​ ​